• شناسه خبر : 13893

بارش مشکلات برای اهالی کم‌برخوردار کاشان بعد از بارندگی‌ها

پایگاه خبری اهل کاشانم؛ جواد تقی‌زاده_ حتما تصویری از دختربچه محصل ساکن در منطقه کوی حسین پور کاشان را پس از بارندگی های اخیر کاشان در فضای مجازی و صفحات اینستاگرامی مشاهده کرده اید که جگونه این طفل معصوم برای اینکه در آب های جمع شده در وسط کوچه گرفتار نشود با مشقت فراوان و با زحمت فراوان خود را به کنار کوچه میکشاند تا از روی قسمتهایی عبور کند که باعث خیس شدن او نشود.


البته قابل ذکر است این گونه مشکلات و دغدغه‌ها نه فقط در دوره مدیریت شهری جدید بلکه از سالهای گذشته و در اثر برخی از اهمال کاری های انجام‌شده، شکل گرفته و فقط امیدواریم در این دوره حداقل به گونه‌ای اقدامات عمرانی انجام شود که دیگر شاهد این حجم از گرفتگی معابر و آب گرفتگی و تجمع آب‌های سطحی در کوچه و خیابان مردم نباشیم.

از نکات مورد توجهی که ذکر آن لازم است ویدئوهایی است که کاربران اهل کاشانم به منظور اعتراض به این وضعیت برای این رسانه ارسال کرده‌اند.

حقیقت این است که تمام این ویدئوها از مناطق حاشیه‌ای و کمتربرخوردار شهر کاشان است و هیچ ویدئویی از مناطق بیشتر برخوردار کاشان مثل کوچه و معابرهای خیابان امیرکبیر یا خیابانهای مرکزی شهر برای ما ارسال نشد که این موضوع در وهله اول نشان میدهد احتمالا اقداماتی که تاکنون به خصوص طی چند سال اخیر برای ساخت معابر، کوچه و خیابان‌های حاشیه‌ای شهر ساخته شده‌است از کمترین اصول مهندسی و شهرسازی هم بی‌بهره بوده است.

در کنار اهمال و کم کاری‌های احتمالی پیمانکاران برای ساخت این معابر متاسفانه طبق شواهد موجود کمترین نظارتی هم بر فعالیت‌های انجام شده، انجام نمیشده است که نتیجه آن را هم در سال‌های گذشته و هم در حال حاضر مشاهده کرده و می‌کنیم.

علی ایحال همانگونه که شهردار جدید یکی از اولویت‌های خود را رسیدگی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کاشان میداند، امیدواریم این اقدامات و فعالیت‌ها که اکثرا بعد از بازدیدهای شهردار انجام می‌شود، باری به هر جهت نباشد و با نظارت کامل بخش‌های مختلف شهرداری با رعایت کامل اصول مهندسی و شهرسازی انجام شود تا دیگر شاهد اتفاقاتی اینچنین نباشیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *