• شناسه خبر : 14655

افزایش میزان پرونده‌های تخلفات ساختمانی زیبنده شهرهای شهرستان نیست/ در کمیسیون ماده 100 طبق قانون رای بر تخریب سازه‌های غیر مجاز صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم؛ علی اکبر مرتضایی گفت: یکی از نگرانی‌های اکثر شهرداری‌ها در کل کشور، منظر شهری است که به سرعت در حال از بین رفتن است.


وی اضافه کرد: حفظ منظر شهری یکی از مسائل مهم در مدیریت شهری و زیباسازی هر شهر است که باید در دستور کار شوراها، شهرداری‌ها و کارگروه‌های مختلف به ویژه بازآفرینی شهری قرار بگیرد و از بی‌نظمی‌ها در اسلوب معماری شهری جلوگیری شود.

فرماندار کاشان در خصوص تخلفات های متعدد در ساخت و سازهای شهری اظهار داشت: زیبنده شهرهای شهرستان نیست که پرونده‌های متعددی در خصوص تخلفات ساخت و ساز در کمیسیون های ماده ۱٠٠ و ماده ۹۹ تشکیل می‌شود، ما به شدت در تلاش هستیم تا توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌‌ها که این پرونده‌ها را به کمترین میزان ممکن برسانیم چرا که قرار است فرزندان ما در همین محیط زندگی کنند، ما باید در چارچوب قوانین و مقررات، محیط مناسبی برای آنان باقی بگذاریم.

رییس کمسیسیون ماده 100 شهرستان کاشان تصریح کرد: شهروندان در ساخت و ساز منازل و مجموعه ها مطابق با قانون و استانداردهای لازم اقدام به ساخت بنا کنند چراکه بناهست در صورت تخلف و تشکیل پرونده در کمیسیون ماده 100 و ماده 99، رای بر تخریب سازه‌های غیر مجاز یا جریمه بدون تخفیف صادر خواهد شد.

مرتضایی تاکید کرد: مهندسین ناظر و کارشناسان از ابتدای اعطای پروانه ساختمانی باید با جدیت بر رعایت استانداردها دقت لازم را بعمل آورند چرا که در صورت کوتاهی در امر نظارت موجب بروز خسارت های مالی و جانی برای شهروندان خواهد بود و این موضوع پیگیرد قانونی دارد.

فرماندار ویژه شهرستان کاشان بر شرح وظایف اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران اشاره و تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سیاست گذار می بایست نظارت کامل و حمایت قانونی از شهرداران را داشته باشند.

علی اکبر مرتضایی در ادامه به عمده نیازهای مردم در بخش برزک اشاره کرد و افزود: عمده درخواست ها و نیازهای بخش برزک در حوزه جاده و آب شرب است که با پیگیری های صورت گرفته طی جلسات متعدد در فرمانداری و با همکاری روسای دستگاه های اجرایی درصدد هستیم تا پایان سال جاری این مشکلات را تا حد امکان برطرف کنیم.

مرتضایی عضو شورای برنامه ریزی استان اصفهان در ادامه به اقدامات انجام شده در بخش برزک اشاره و بیان کرد:آسفالت معابر شهری، احداث بلوار داخل شهر، حاشیه‌سازی گردنه پریان، برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌ها با هدف مطرح نمودن برزک به عنوان بخش هدف گردشگری، احداث پارک غدیر، ثبت شاتوت بعنوان میراث ناملموس از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری بود.

فرماندار ویژه کاشان آسفالت معابر شهری بیان داشت: بهسازی جاده برزک یکی از مهمترین مسائل در بخش برزک است که در موضوع قیر و آسفالت جاده بخشی از تجهیزات تامین و آماده سازی شده که امیدواریم با بهبود شرایط جوی عملیات اجرایی آغاز و تا پایان سال به اتمام برسانیم.

رییس شورای اداری شهرستان کاشان در خصوص پروژه های در دست اقدام شهر برزک اظهار داشت: ادامه آسفالت معابر شهری و معابر مسکن مهر، ادامه تعریض آسفالت جاده سعدآباد، تامین خودروهای آتش‌نشانی و تانکر آبیاری، سنگفرش و احیای بافت تاریخی شهر، رفع نقاط حادثه خیز شهری، ادامه عملیات پارک غدیر، احداث پارک گردشگری و ثبت ملی بافت تاریخی برزک از جمله اقداماتی پیش بینی شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از آنها را اجرایی نماییم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *