• شناسه خبر : 18547

جوابیه دانشگاه کاشان درباره افزایش ۴ برابری شهریه

افزایش شهریه برای ورودی‌های جدید است/ شهریه برخی دانشگاه‌ها به مراتب بیشتر از کاشان است

دانشگاه کاشان با ارسال جوابیه‌ای به اهل کاشانم در خصوص مطلب منتشر شده این رسانه درباره افزایش ۴ برابری شهریه این دانشگاه واکنش نشان داد. در جوابیه ارسالی دانشگاه کاشان هرچند در‌ ابتدا خبر افزایش ۴برابری شهریه تکذیب می‌شود اما در ادامه دانشگاه آن را صرفا برای ورودی های جدید و بر اساس تصمیم هیات امنای دانشگاه عنوان می‌کند. پایگاه خبری اهل کاشانم وفق قانون مطبوعات این جوابیه را کامل منتشر می‌کند که به شرح ذیل می‌آید:

مدیر محترم رسانه اهل کاشانم 

با سلام

پیرو مطلب منتشر شده در سایت و کانال اهل کاشانم در خصوص افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه کاشان که به نقل از دانشجویان مدعی شده تمام شهریه های دانشجویی ۴ برابر شده است، ضمن تکذیب مطلب فوق، لطفا براساس قانون مطبوعات نسبت به درج پاسخ زیر اقدام نمایید:

۱-براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه کاشان، صرفا شهریه دانشجویان ورودی  ۱۴۰۱ شهریه پرداز (شبانه)  اصلاح شده است و دانشگاه، بعنوان مجری مصوبات هیات امنا، ملزم به اجرای مصوبات می‌باشد.

۲-  شهریه ثابت ورودیهای  سالهای قبل هیچ گونه افزایشی نداشته است.

۳- شهریه ثابت و متغیر ورودیهای  ۱۴۰۱ در برخی دانشگاهها بمراتب از دانشگاه کاشان بیشتر  میباشد.

۴- پذیرش دانشجوی شهریه پرداز، مازاد بر ظرفیت روزانه دانشگاهها است و فلسفه پذیرش این دسته از دانشجویان  این است که هزینه تمام شده شامل خدمات آموزشی و تغذیه و… توسط دانشجو پرداخت شود. قطعا هزینه تمام شده تحصیل دانشجویان هزینه پرداز(شبانه) بمراتب از مجموع شهریه ثابت و متغیر  اعلامی بیشتر است.

۵- شهریه ترم اول علی الحساب بوده که پس از اعلام شهریه قطعی توسط هیات امنا، در ترم دوم اعلام و اعمال شده است.

۶-  برای همراهی با دانشجویان عزیز شهریه پرداز ۱۴۰۱، هزینه شهریه در چند مرحله تقسیم و تقسیط شده و برای انتخاب واحد ترم دوم، فقط نصف شهریه ثابت دریافت میشود.

۷-برای آن دسته از  دانشجویانی که بضاعت و امکان پرداخت شهریه را ندارند، علاوه بر وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان،  صندوق قرض الحسنه حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها (بنیاد حامیان دانشگاه کاشان)، آمادگی اعطای وام قرض الحسنه را دارد.

در پایان  به اطلاع میرساند مطالب فوق در سایت رسمی و کانالهای دانشگاه قبل از انتشار خبر اهل کاشانم منتشر شده بود و انتظار می‌رفت به آن توجه میشد. در هر صورت برای آن رسانه محترم در اطلاع رسانی صادقانه و حرفه ای آرزوی توفیق داریم. 

روابط عمومی دانشگاه کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *