• شناسه خبر : 6949

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

افزایش بخش های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان بهشتی به سه بخش

استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: همزمان با افزایش بیماران حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان تعداد بخش های بستری بیماران از یک بخش در اردیبهشت ماه به سه بخش در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

مائده نجفی زاده در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به افزایش مبتلایان به کرونا اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین و موثرترین وسیله پیشگیری از این بیماری در بیرون از منزل به خصوص در اماکن شلوغ و محیط های سربسته اعم از فروشگاه، بانک ها، ادارات، تالارها، مجتمع های تولیدی و غیره استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به اینکه توصیه جدی ما به خانواده ها عدم حضور در تالارها و اجتماعات است، ابراز داشت: متاسفانه با شیوع بیشتر این ویروس در کاشان تعداد بخش های مربوط به بستری بیماران کرونایی از یک بخش در اردیبهشت ماه به سه بخش در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

این استاد دانشگاه و متخصص بیماری های عفونی ضمن تاکید مجدد بر استفاده از ماسک برای عدم ابتلا به این ویروس تصریح کرد: در صورت عدم دسترسی به ماسک های سه لایه پیشنهاد می کنیم خانواده ها از ماسک های پارچه ای استفاده کنند هرچند ماسک های پارچه ای کارایی ماسک های سه لایه را ندارند ولی برای پیشگیری از کرونا موثر و بهتر از عدم استفاده از ماسک است.

وی با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر استفاده از واکسن آنفولانزاد برای پیشگیری از کرونا تاکید کرد: تاکنون هیچ نظریه اثبات شده علمی برای این ادعا در هیچ کجای دنیا به اثبات نرسیده و این واکسن نمی تواند ایمنی لازم را برای عدم ابتلا تامین کند.

نجفی زاده با بیان اینکه مهمترین عامل عدم ابتلا به کرونا در خانه ماندن است، خاطرنشان کرد: در صورت خروج از منزل همشهریان کاشانی باید حتما از ماسک استفاده کرده، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به شستشوی مداوم دست ها اقدام کنند.

وی افزود: اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا یک عامل موثر برای درمان بیماران بدحال کرونایی است فلذا از شهروندان کاشانی بهبود یافته از کرونا دعوت می کنیم برای نجات جان دیگر همشهریان با حضور در بیمارستان شهید بهشتی پلاسمای خون خود را اهدا کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *