• شناسه خبر : 600

فرماندار کاشان خواستار شد:

اعتبارات تجهیز پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان تامین شود

فرماندار کاشان خواستار ارتقا ساختار اداری و تامین اعتبار برای بهسازی محوطه و تجهیز پارک علم وفناوری غیاث الدین جمشید دانشگاه کاشان را از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهور شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “علی اکبر مرتضایی” در نشست شورای اداری شهرستان کاشان که با حضور معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در اتاق بازرگانی این شهرستان برگزار شد، افزود: فراهم آمدن امکان سهیم سازی سایر دانشگاه های بزرگ کاشان مانند علوم پزشکی و دانشگاه آزاد در نحوه پذیرش شرکت ها در پارک علم و فناوری و ایجاد صندوق پژوهش و فناوری به مرکزیت کاشان موضوعاتی است که نیازمند حمایت معاونت علمی و ریاست جمهوری است.

وی با معرفی جاذبه های صنعتی و سرمایه گذاری کاشان اظهار داشت: این شهر از دیرباز از منابع مهمی برخوردار بوده به طوری که می توان از معادنی نظیر مس، آهن، سولفات باریم، سنگ های مرمری و تراوتن در این منطقه نام برد که برخی از این معادن دارای اهمیت ویژه ای در سطح کشور هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: همجواری کاشان با استان های بزرگ و برخورداری از مراکز آموزشی متنوع و سرآمد در سطح ملی و بین المللی و وجود سرمایه انسانی و اجتماعی مستعد و آماده فعالیت و تعدد کارآفرینان شاخص این شهر را از پتانسیل های زیادی برای هر گونه سرمایه گذاری برخوردار کرده است.

مرتضایی گفت: موقعیت استثنایی شهرستان ویژه کاشان در مرکز کشور با صنایع بزرگی نظیر صنعت فرش و صنایع نساجی ، صنعت اسانس و گیاهان دارویی، صنایع فولاد و خودرو به همراه پتانسیل بالای فارغ التحصیلان دانشگاه های این منطقه حاکی از ضرورت وجود پارک علم و فناوری و ایجاد کانون خلاقیت رشد و فناوری بود که خوشبختانه امروز ادر سفر معاونت ریاست جمهور این امر محقق شد.

فرماندار کاشان با تاکید بر اهمیت تاسیس پارک های علم و فناوری افزود: در اقتصاد دانش محور دانشگاه به عنوان تامین کننده نیروی انسانی متخصص و هم به عنوان محل پرورش و بالندگی شرکت های دانش بنیان و ورود آنها به گردونه بازار نقش اساسی دارند.

مرتضایی خاطرنشان کرد: از این رو پارک های علم وفناوری، مراکز رشد و همچنینی کانون های خلاقیت و رشد فناوری در مانایی و قوام موسسات دانش بنیان تازه تاسیس بسیار تاثیر گذار هستند و در تجاری سازی محصولات نقش کلیدی دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *