• شناسه خبر : 18530

پرسش‌های عضو شورای مشکات از رئیس انجمن سرب ایران؛

از وضع هوا و سرطان در کاشان خبر دارید؟ جای بهتری برای کارخانه سرب پیدا نکردید؟!

شهناز پرکاس معلم کاشانی و عضو شورای اسلامی شهر مشکات در یادداشتی نوشت: آقای «حسن حسینقلی» رئیس انجمن سرب و روی ایران در گفتگوی خود با دفاع از احداث کارخانه سرب در کاشان گفته چندین هزار شهروند دغدغه‌مند کاشانی که در یک پویش مدنی نسبت به احداث این کارخانه در شهر خود اعتراض کرده‌اند نمی‌دانسته‌اند چه چیزی را امضاء می‌کنند.

اینگونه سخن گفتن درباره یکی از دغدغه‌های مهم مردم دارالمومنین کاشان جای بسی تاسف دارد که پرداختن به آن هدف این نوشتار نیست. اما به عنوان یک شهروند می‌خواهم از این جناب چند سوال را که پرسش بسیاری از شهروندان شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل نیز هست بپرسم:

ا.شهروندان ما برای ساختن یک خانه چند متری اول باید مجوز بگیرند. مسئولان عالی شهرستان بارها در روند احداث این شرکت بر مجوز نداشتن آن تاکید کرده‌اند. هم صنفان شما چگونه توانستند بدون اخذ مجوزهای لازم دست به احداث چنین کارخانه‌ای بزنند؟

2. در صحبتهای خود گفته‌اید بعد از اعتراضات مردمی مسئولانی به مالکان کارخانه اجازه احداث آن را داده‌اند. می‌شود نام و سمت این مسئولان و ادله این عزیزان را برای ما بی‌اطلاع‌ها توضیح دهید؟

3. شما که خبر از همه چیز دارید آیا از برنامه آمایش سرزمینی کاشان نیز مطلعید؟ کارخانه سرب چه نسبتی با طرح آمایش سرزمینی کاشان دارد؟

4. معدن این کارخانه در نائین است. چرا سرمایه‌گذاران کارخانه را در محل معدن احداث نکرده‌اند؟

5. چه توجهی برای احداث کارخانه سرب در نزدیکی شهرک صنعتی با کاربری مواد غذایی، در فاصله تقریبا هزارمتری ندامتگاه و در چندصد متری بزرگترین مرکز تولید کننده مواد لبنی منطقه وجود دارد؟ آیا سرمایه گذاران واقعا جای بهتری را برای احداث این کارخانه نمی‌توانستند پیدا کنند؟

6. آیا تکنولوژی مورد اشاره شما همواره تکنولوژی روز دنیا خواهد بود؟

7. آیا می دانید روزهای زیادی در کاشان برای تنفس هوای سالم نداریم و نباید به مردم منطقه حق داد که نسبت به احداث چنین کارخانه ای دغدغه مند باشند؟ اگر  شما هم در کاشان ساکن بودید این پویش را امضاء نمی کردید؟

۸.ایا شما از وضعیت مبتلایان به سرطان در کاشان مطلعید و اگر به جای خانواده‌های آنان بودید نسبت به احداث کارخانه سرب ابراز نگرانی نمی کردید؟

آنها که با احداث کارخانه سرب در کاشان مخالفند معتقدند که می‌دانند با چه چیزی مخالفت کرده‌اند. اما آنچه که ذهن آنان را مشغول کرده سوالاتی از این دست است. آیا شما پاسخ این سوالات را می دانید؟


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *