• شناسه خبر : 7181

علی هاشمی طاهری عضو شورای اسلامی شهر کاشان؛

اداره میراث فرهنگی کاشان اختیار ندارد/ درآمد عید ۹۷ باغ فین یک میلیارد بوده اما یک ریال آن را به کاشان ندادند

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: میراث فرهنگی در راستای انجام وظائف ذاتی خود باید به وضعیت درختان باغ فین رسیدگی جدی کند

علی هاشمی طاهری در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی کاشان بعد از حدود 20 سال با اجازه ساخت زمین های کارمندان اداره دارایی را نداده است، اظهار داشت: میراث فرهنگی با این دلیل که این زمینها در حریم تپه های سیلک است نه برنامه ای برای خرید و معوض برای این زمینها دارد و نه اجازه ساخت به مالکان این زمینها می دهد.

وی با بیان اینکه این زمینها حدود 20 سال پیش توسط کارمندان اداره دارایی خریداری و دارای پروانه ساختمانی است، ابراز داشت: طبق قانون اگر اداره ای بر روی ملکی نظر دارد حداکثر تا 18 ماه بعد باید آن زمین را تعیین تکلیف کند به این صورت که یا باید آن زمین را بخرد، یا معوض زمین را بدهد یا اجازه ساخت را بدهد.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه کارکنان اداره دارایی گناهی مرتکب نشده اند که این زمینها را خریداری کرده اند، تصریح کرد:متاسفانه اداره میراث کاشان اختیار و بودجه ندارد و با اینگونه تصمیمات باعث ناراحتی همشهریان نیز می شوند.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی باید جوابگوی مردم باشند، بیان داشت: به عنوان نماینده مردم در شورا نباید اجازه بدهیم که حق و حقوق انها تضییع شود و اگر میراث فرهنگی می خواهد در در محدوده تپه های سیلک ساخت و ساز نشود، دست در جیب کرده و زمینها را آزاد سازی کند.

موافق پارکینگ چارسو هستم

هاشمی طاهری همچنین با اشاره به ساخت پارکینگ چارسو در خیابان باب الحوائج کاشان یادآور شد: من شخصا موافق ساخت این پارکینگ هستم و دادستان شهرستان کاشان نیز اجازه ساخت این پارکینگ را داده است چراکه نه جایی تخریب شده و هم به جهت تراکم اتومبیل های پارک شده در اطراف بازار تاریخی کاشان ساخت این پارکینگ ضروریست.

وی با بیان اینکه شهرداری کاشان برای رفاه حال شهروندان با هزینه خود در حال احداث این پارکینگ است، افزود: متاسفانه میراث فرهنگی در دفعات مختلف با نامه نگاری در حال مانع تراشی برای احداث این پارکینگ است.

میراث فکری به حال درختان باغ فین کند

عضو شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه میراث فرهنگی اگر به دنبال حفظ میراث و ابنیه تاریخی شهرستان کاشان است فکری به حال درختان باغ فین کند تا خشک نشود گفت: از جمله دیگر میراث تاریخی شهرستان کاشان خانه بروجردیهاست که باید مورد توجه اداره میراث قرار گیرد.

وی همچنین در مورد باغ تاریخی فین با بیان اینکه حدود 10 میلیارد تومان هزینه برای این مجموعه تاریخی و فرهنگی لازم است، تاکید کرد: طبق گزارشی که بهار 97 در صحن شورا قرائت شد در آن سال فقط در 15 روز عید حدود یک میلیارد تومان باغ فین از محل بلیط فروشی درآمد داشته که به گفته مدیران میراث حتی یک ریال آن را به کاشان نداده اند.


    فاطمه مشهدی
    (2) (0)

    فاطمه مشهدی

    جولای 25, 2020

    به شما بدن حیف و میل کنید

    سیدرضا
    (0) (0)

    سیدرضا

    اکتبر 23, 2020

    خداییش باغ فین جز املاک اداره میراث استان محسوب میشه و باید با درآمدش به کل استان برسند. چرا فکر میکنید باغ فین باید با بودجه استانی مرمت و اداره بشه ولی پولش تو جیب کاشان بره؟ خب از بودجه بقیه شهرستان ها زدن تا به باغ فین رسیدند. کمی انصاف داشته باشید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *