• شناسه خبر : 16366

اختلاف در واگذاری زمین ورزشی در محور کاشان قمصر

اختصاص زمینی در محور قمصر کاشان در مجاورت اراضی کشاورزی به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری برای ساخت مجموعه ورزشی موضوعی است که موافق ها و مخالف هایی در بین ارگان های شهری دارد.

به گزارش اهل کاشانم واگذاری زمین به سرمایه گذار مدت هاست مصوبه فرمانداری شهرستان کاشان را دارد اما تاکنون واگذاری زمین در این موقعیت جغرافیایی به دلیل اختلافات میان اداره راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب صورت نگرفته است، موضوعی که در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان کاشان مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت.

منابع آبی با تخصیص زمین ورزشی در محور قمصر کاشان از بین می رود


به گزارش اهل کاشانم، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کاشان، در شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: اگر بخواهیم چاه جدیدی در منطقه حفر کنیم، جای مناسبی وجود ندارد و هیچ جای مطمئنی در منطقه نمی‌توان شناسایی کرد و این موضوع نشان از ضروریت مدیریت منابع آبی در منطقه است.

محمدرضا اسدی با بیان اینکه توسعه ورزش به جای خود و باید انجام شود، افزود: تخصیص زمین ویژه مجموعه ورزشی در محل محور کاشان – قمصر به قیمت از بین رفتن منابع آبی است زیرا 30 درصد از تامین آب شهر کاشان از جاده قمصر تامین می‌شود.

مدیرعامل آبفا کاشان با بیان اینکه هرگونه اتفاقی باعث قطعی آب گسترده در منطقه کاشان می‌شود، ابراز داشت: بدبینانه ترین حالت در نظر بگیریم به نحوی که آب و فاضلاب هیچگونه مجوزی در سال 69 چاه برای حفر چاه نداشته و اگر زمین در اختیار دولت بود ضرورتی برای استعلام نبود در حالی که در حال حاضر از شرکت آبفا استعلام گرفتید.

وی با بیان اینکه توسعه ورزشی در شهرستان کاشان در این شرایط منجر به از بین رفتن منابع آبی می‌شود، گفت: بخشی از این منابع آبی مربوط به انتقال آب زاینده‌رود است و این خط به شهرستان آران و بیدگل می‌رسد و اگر مشکلی پیش بیاید آب منطقه کاشان قابل شُرب نیست.

اسدی با بیان اینکه اهمیت حفظ منابع آبی حکم می‌کند از قطرات آب نیز صیانت کنیم، تصریح کرد: ایجاد مجموعه ورزشی در این منطقه از محور قمصر مورد تایید آبفا نیست و آثار سوء برای حوزه آبی منطقه کاشان به دنبال دارد.

واگذاری زمین ورزشی مصوبه فرمانداری دارد

همچنین رئیس اداره راه وشهرسازی کاشان در این جلسه با اشاره به توسعه سرانه‌های ورزشی، مسکونی، خدماتی، تمامی کاربری‌ها و آبادسازی داخل حریم شهر اظهار داشت: با توجه نقشه‌برداری زمین مستند قانونی از اینکه مجوزی در حوزه دولت گرفته باشد، ندیدم.

مجتبی آراسته افزود: مجوز خط لوله را از اصفهان و از اداره کل پیگیری کردیم و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مجوزی برای ما نیامده است و این موضوع با توجه به مشکلاتی که در سنوات قبل داشت بر اساس مصوبه فرمانداری باید این زمین واگذار شود و مقدار آن مشخص شد.

وی با بیان اینکه وقتی واگذاری انجام شده یک چاه آب و پست برق در ورودی این محدوده وجود دارد، ابراز داشت: این مجوز را می‌توان صادر کرد که سمت راست جاده این جا به جایی صورت بگیرد.

آراسته گفت: زمانی که زمین را واگذار کردیم، معارض داشت و کشاورزان لتحر شکایات متعددی کردند و با تلاش مراجع قضایی زمین را از متصرفان قمصر و لتحر خلع ید کردند و زمانی که نتوانستیم حکم را ادامه دهیم با مراجع قضایی هماهنگ شد و اکنون نیازمند تعامل هستیم و این‌ تاسیسات وسط ورودی بلوار است و می‌توانیم برای جا به جایی زمین را رایگان در اختیار قرار بدهیم.


    همشهری
    (1) (0)

    همشهری

    جولای 18, 2022

    سلام علیکم اولا این اراضی تا 40 سال قبل صاحب داشته با سند که غاصبانه به اراضی ملی تبدیل شده ثانیامعارض داشته و محکوم شده اند لطفا حکم قضایی را رسانه ای کنید ثالثا قمصر و لتحردر این زمینه هیچ وجه مشترکی ندارند رابعا در این زمینه در 3 سال اخیر فرمانداری تخلفاتی داشته که حتی با حضور بازرسی استانداری هم حل نشدو شد آنچه نباید می شد. مستندات موجود است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *