• شناسه خبر : 2194

اختصاص بیش از هشت میلیارد تومان به خسارت دیدگان سیل کاشان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از هشت میلیارد تومان کمک به خسارت دیدگان سیل در بخش مسکن در کاشان اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، منصور شیشه فروش در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان افزود: این کمک ها در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض به 400 نفر از مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده سیل در واگذار شده است.

وی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان تصریح کرد: این بودجه برای اجرای طرح های آبخیزداری و پیشگیری از وقوع سیل به تصویب رسیده است که اجرای طرح ها در مناطق سیل خیز اولویت دارند.

وی با اشاره به فوت دو نفر در رودخانه اردهال بر اثر سیل در سالجاری گفت: اداره امور منابع آب در برخورد با موضوع تجاوز به حریم رودخانه ها کوتاهی نکند و با کمک قوه قضاییه نسبت به آزادسازی رودخانه ها اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه گفت: اعتبارات ملی برای ساماندهی رودخانه اردهال تخصیص داده شده و باید اقدامات لازم از سوی مسوولان شهرستان هر چه زودتر انجام شود.

شیشه فروش افزود: برای مقاوم سازی آبشار نیاسر باید طرحی توسط میراث فرهنگی به مدیریت بحران استان ارائه و تا زمان اجرای آن خطرات احتمالی به شهروندان اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه شهرداران مدیر بحران در شهر هستند، گفت: هر طرح توسعه ای باید پیوست مدیریت بحران داشته باشد.

مدیر بحران استانداری اصفهان تصویب لایحه اصلاح قانون مدیریت بحران کشور در مجلس افزود: قانون خوب و جامعی است و پس از ابلاغ آن اگر مسوولی در انجام آن کوتاهی کند مطابق با قوانین با وی برخورد خواهد شد.

شیشه فروش در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ایام عزاداری و وجود 800 هیئت عزاداری در کاشان، فرارسیدن بازگشایی مدارس و برگزاری آیین سنتی مذهبی قالیشویان دستگاه ها برای کاهش حوادث و افزایش ایمنی اقدامات لازم را انجام دهند.
.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *