• شناسه خبر : 647

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور:

اجرای زیرگذر مدخل شهر جزو اختیارات مدیریت محلی است

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور گفت: اجرای طرح زیرگر مدخل شهر کاشان جزو اختیارات مدیریت محلی است و باید با در نظرگرفتن منفعت یا ضرر آن خودشان جوابگوی افکار عمومی باشند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “پوریا محمدیان یزدی” روز سه شنبه در شورای عالی ترافیک استان اصفهان که در محل فرمانداری کاشان برگزار شد، افزود: زیرگذر مدخل شهر کاشان هیچگونه بودجه مصوب ملی یا استانی ندارد و اعتبارات آن از منابع خود شهر تامین خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور با بیان اینکه ما هیچ نقشی در تصمیم گیری در اجرای آن نداریم، تصریح کرد: ما تابع تصمیم تشخیص مدیریت محلی هستیم ولی مطالعات درست و مهندسی شده نشان می دهد از لحاظ فنی این پروژه می تواند اجرا شود.

محمدیان تصریح کرد: شورای ترافیک شهرستان از معدود شوراهایی است که در مجلس تصویب شده و مصوبات آن وجاهت قانونی دارد و بر این اساس مدیران محلی مانند شورای شهر و شهرداری در قالب یک پارلمان محلی باید برای اجرای طرح های ترافیکی در حوزه های مختلف تعیین تکلیف کنند.

وی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک شهرستان کاشان برای اجرای پروژه مدخل شهر اظهار داشت: محل اجرای این پروژه شریان درجه یک محسوب می شود که همان کارکرد بزرگراه ها را دارد که از نظر ترافیکی تقاطع غیر همسطح می تواند پاسخگو باشد

مدیرکل حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور درباره تعریف بزرگراه گفت: تقاطع غیرهمسطح باشد، دسترسی هایش محدود بوده و نقش تردد عابر پیاده در آن صفر و از نقش حرکتی 95 تا 100 درصد برخوردار باشد

محمدیان یزدی با با بیان اینکه در مدت 45 دقیقه امروز سه بار مسیر اجرای زیرگذر مدخل شهر را طی کردم، گفت: این محور محلی برای حرکت ناوگان سنگین است و ایمن سازی آن در شرایط خوبی نیست و اگر ننها تصادفات جرحی در محل اتفاقات می افتد به علت تداخلات ترافیکی و سرعت پایین وسایل نقلیه است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور افزود: در مسیر زیرگذر دو میدان عریض وجود دارد که کارکرد آن برای گرفتن سرعت ماشین ها بوده است ولی با توجه به گسترش شهر و مسکونی شدن محل نقش این میادین تغییر کرده است.

محمدیان یزدی خاطرنشان کرد: یکی از راه های حل مشکل ترافیکی منطقه این است که میدان را شخم بزنیم و با ایجاد یک تقاطع چراغدار ترافیک را مدیریت کنیم ولی اجرای این طرح بر اساس گزارش ها تنها موجب 15 دقیقه کاهش تاخیر می شود و بیشتر نقش مسکن را ایفا می کند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *