• شناسه خبر : 12500

ابهام در شرایط تصدی شهردار جدید کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسن بخشنده، معاون اسبق مالی دانشگاه کاشان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران دارای مدرک دکتری معدن چندی پیش با رای اکثریت اعضای شورای شهر کاشان در جلسه رسمی و علنی به عنوان شهردار کاشان شد.

بررسی های اهل کاشانم نشان می‌دهد در شرایط احراز تصدی حسن بخشنده به عنوان شهردار کاشان ابهاماتی وجود دارد که باید منتظر تصمیم وزارت کشور در ابن باره باقی ماند.


اما این ابهامات چیست؟

بر اساس بخشنامه تعیین مدارک و رشته‌های تحصیلی موضوع تبصره یک ماده سه آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوبه 25 آذر 1397 هیئت وزیران، فهرستی از رشته‌های تحصیلی برای شهردار مشخص شده است.

با توجه به اینکه حسن بخشنده دارای دکتری و کارشناسی ارشد رشته معدن است و در این بخشنامه در هیچ کدام از گروه‌های ذکر شده رشته تحصیلی وی قرار نگرفته است از این رو در تایید حکم شهردار کاشان توسط وزارت کشور ابهاماتی وجود دارد.

علاوه بر این، طبق مادهٔ ۳ این آیین‌نامه، شهردار باید هفت سال سابقهٔ «مدیریت میانی» داشته باشد. در این بخشنامه مدیران میانی شامل مدیران کل و معاونین آنان، معاونین سازمان‌ها، موسسات دولتی و مراکز مستقل و سمت‌های مدیریتی هم‌سطح آنها معرفی کرده است.

در سوابق حسن بخشنده ۴ سال معاونت اداری مالی دانشگاه کاشان دیده می‌شود که طبق مصوبه فوق، این سابقه شامل مدیریت میانی نمی‌باشد و اگر هم طبق برخی تفاسیر ، مدیریت میانی محاسبه شود باز هم سه سال از موارد ذکر شده در بخشنامه کمتر دارد.

در بخش دیگری از این آیین نامه آمده که به ازای هر مقطع تحصیلی بالاتر یک سال از مدت زمان مربوط به سابقه‌ی اجرایی کاسته می‌شود که با توجه به مدرک دکترای حسن بخشنده و نیاز این سمت به کارشناسی ارشد، تنها یک سال از هفت سال سابقه مدیریت میانی را شامل می‌شود.

در همین زمینه، حسین حیدریان، سخنگوی شورای شهر کاشان در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه مرجع تصمیم گیری وزارت کشور است، اظهار داشت: حسن بخشنده با رای اعضای شورا به عنوان شهردار کاشان انتخاب شده است و باید برای صدور حکم از سوی وزارت کشور منتظر ماند چراکه مرجع تصمیم گیری وزارت کشور است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *