• شناسه خبر : 1789

در کارگروه اشتغال مطرح شد:

ابراز نگرانی از مهاجرت افراد غیربومی و اتباع به کاشان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کاشان از مهاجرت افراد غیربومی و اتباع به این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: آمار موجود به کارگیری و حضور بی سابقه نیروهای غیربومی و اتباع خارجه در بازار کار شهرستان را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود خاندایی در جلسه کارگروه اشتغال و جذب سرمایه گذاری شهرستان که با حضور مسوولان اتحادیه های صنفی برگزار شد، افزود: این افزایش مهاجرت از طرفی نشان دهنده امنیت سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال زایی شهرستان می باشد و از سویی نیز در آینده تبعات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی عدیده ای را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی بر رعایت اولویت بکارگیری نیروهای بومی دارای تخصص در کاشان تاکید کرد و اظهار داشت: بیش از 80 درصد جذب نیروی انسانی شهرستان در حوزه صنعت بوده است.

وی بیان داشت: لازم است جامعه بزرگ دانشگاهی نیز با دقت مسائل حوزه اشتغال و مهاجرت های شغلی و مسائل کسب و کار را با کمک مسوولان اتحادیه های صنفی و صنعتگران بررسی و رصدکند و آمار تحلیلی و تحقیقات خود را برای استفاده در تصمیم گیری های کلان در اختیار مراکز برنامه ریزی و تصمیم گیری قرار دهد.

خاندایی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان کاشان در زمینه اشتغال در وضعیت قابل قبولی قرار دارد اما عمده اعلام نیازشرکت ها مربوط به جذب نیروهای زیر دیپلم است که علاوه بر افزایش آمار بیکاری در قشر تحصیل کرده پیش بینی می شود که در آینده با کمبود نیرو در این سطح مواجه خواهیم بود.

معاون فرمانداری کاشان اصناف و کسبه ای نشهرستان را یکی از موفق ترین جامعه صنفی در کشور خواند و افزود: واقعا جای افتخار است که برخی از اصناف شهرستان کاشان فقط با یک جواز صنفی، بیش از 200 نفر اشتغال زایی داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار سیاست برخورد قاطع با متخلفان کم فروشی و گران فروشی در حوزه اصناف از صنوفی که جانب انصاف را در فروش اجناس رعایت کنند قدردانی و به عنوان کاسب نمونه به مردم معرفی و از آنها تقدیر خواهد‌ شد.


    رضا قدک کار
    (2) (0)

    رضا قدک کار

    آگوست 19, 2019

    چرا باید شهری که بیکار داره از اتباع استفاده بشه ... کدام شهر در ایران انقدر اتباع مانور میدن که در کاشان هستن

    علی اصغر
    (0) (0)

    علی اصغر

    آگوست 22, 2019

    سلام اساتید محترم یکی لطف کنه صدای مردم رو به گوش مسئولین برسونه یه عده قبلا خواستند فریاد بزنند فریاد رو در گلو خفه کردند....من نمیدونم آقای فرماندار عزیز که خود به عینه دیدم گاها واسه خرید میوه میرن متوجه هستند اتباع چند درصد میوه فروشند ...میدون تره بار را بررسی کنید ...البته چون نمیتونن جواز بگیرن گاها بدون جواز کسب هم اشتغال به به این شغل دارن که نه اماکن و نه صنف پاسخگوی این قضیه نیست ...در امور ساختمان هم گوی سبقت را ربوده و بازار کار همشهریان راکساد نموده اند ...حالا پشت پرده چه می گذرد الله اعلم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *