• شناسه خبر : 2702

آیا شهردار قمصر وجاهت قانونی دارد؟

عدم موافقت آموزش و پرورش مبنی بر ادامه ماموریت شهردار قمصر باعث شده با گذشت یک ماه سوالاتی درباره اعتبار و وجاهت قانونی این مسوولیت پیش آید.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در تاریخ 10 شهریور ماه نامه ای با امضا مدیرکل آموزرش و پرورش استان اصفهان به استانداری ارسال می شود که مخالفت خود را با تمدید ماموریت رضا نقدی شهردار قمصر اعلام کرده و وی را بازنشسته معرفی می کند.

در متن نامه آمده است: در خصوص تمدید ماموریت رضا نقدی به اطلاع می رساند به استناد نامه 5 شهریور 98 امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش استمرار خدمت کارکنان شاغل در مشاغل اداری به صورت مامور با بیش از 35 سال سابقه خدمت مجوزی ندارد لذا با عنایت به اینکه ایشان حائز شرایط بازنشستگی می باشد با تجدید ماموریت مشارالیه موافقت نمی گردد.

در صورت تایید محتوای نامه و بازنشسته اعلام شدن شهردار، طبق قانون شورای شهر قمصر باید با تشکیل جلسه فوق العاده یک نفر را به عنوان سرپرست تعیین کرده که این سرپرستی تا سه ماه نیز قابل اعتبار می باشد تا فرد جدید بعنوان گزینه نهایی مسوولیت شهردار به وزارت کشور معرفی کند.

نکته دیگر باید یادآور شد این است که ماموریت های نیروهای آموزش و پرورش از اول ماه مهر تا 31 شهریورماه است و برای ادامه آن نیاز به تمدید مجدد دارد که باز هم با گذشت هشت روز از پایان ماموریت قانونی یک ساله شورای شهر قمصر هیچ واکنشی برای تعیین وضعیت شهرداری این شهر نداشته است.

برابر بند یک ماده ۷۱ قانون شوراها، اولین وظیفه شورا انتخاب شهردار است، همچنین ماده 81 قانون شوراها تاکید کرده است هرگاه شورا اقداماتی بر خلاف وظایف مقرر یا مخالف مصالح عمومی کشور و یا حیف و میل و تصرف غیر مجاز در اموالی که وصول و نگهداری آن را به نحوی به عهده دارد انجام دهد، به پیشنهاد کتبی فرماندار موضوع جهت انحلال شورا به هیأت حل اختلاف استان ارجاع می گردد و هیأت مذکور به شکایات و گزارش ها رسیدگی و در صورت احراز انحراف هر یک از شوراهای روستاها، آن را منحل می نماید و در مورد سایر شوراها در صورت انحراف از وظائف قانونی، بنا به پیشنهاد هیأت استان و تصویب هیأت حل اختلاف مرکزی منحل می گردد.

حال سوال پیش می آید با توجه به نامه مخالفت مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مبنی بر تمدید ماموریت شهردار قمصر و گذشت حدود یک ماه چرا تاکنون واکنشی یا توضیحی در این مورد از سوی کسی داده نشده است؟ مسوولیت امضا نامه ها و تصممیات شهرداری قمصر در این مدت با چه کسی است؟ آیا مسوولیت شهردار قمصر وجاهت قانونی دارد؟

گفتنی است پیگیری های چند روز اخیر پایگاه خبری اهل کاشانم برای گفتگو با مسوولان ذی ر بط درباره آخرین وضعیت شهرداری قمصر به نتیجه ای نرسیده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *