• شناسه خبر : 13518

آغاز فرآیند احداث دهکده سلامت در کاشان

شهردار کاشان احداث دهکده سلامت آن را یکی از برنامه‌های مطرح شده در بدو ورود به کاشان ذکر و بیان کرد: این دهکده باید به دور از نگرش سلیقه‌ای و با نگاه تخصصی با دورنمای ظرفیت استانی و جمعیت متناسب با این ظرفیت یعنی یک میلیون نفر احداث شود بر این مبنا مشاور طرح باید مطالعات فاز صفر آن را به صوررت EPC و با جانمایی دقیق آغاز کند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسن بخشنده امنیه در دیدار با فرمانده انتظامی، پلیس راهور و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با تأکید بر نگرش جامع و برنامه‌ریزی بلندمدت برای حل مشکلات کاشان به ویژه در حوزه‌های ترافیکی و فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: با اقدامات مقطعی نمی‌توان این مسیر را اصلاح کرد و راه عبور از این مشکلات برخورداری از نگاهی چندوجهی و اجرایی کردن مجموعه‌‌ای از برنامه‌های هماهنگ و یکپارچه است.


وی، ترافیک را دغدغه و یکی از بسترهای هزینه‌زا برای شهروندان خواند و گفت: الگوهای نادرست و صدور برخی مجوزها در گذشته زمینه‌‍‌ساز تشدید این معضل برای شهروندان شده که باید این رویه‌ها به صورت اساسی اصلاح گردد.

شهردار کاشان، از به‌کارگیری دو مجموعه مشاور برجسته در قالب «جامع» و «طه» خبر داد و گفت: مشاور طه ویژه فعالیت‌های عمرانی شهر خواهد بود اما مشاور جامع تمام اقدامات مدیریت شهری را پوشش می‎دهد.

وی، اتخاذ شیوه هم‌‌افزایی و تعامل با شهرهای همجوار را به عنوان یکی از رویکردهای ضروری برای توسعه منطقه کاشان یادآور شد و گفت: نه تنها مشارکت تمام نهادها و ادارات شهرستان و منطقه در زمینه مدیریت شهری ضروری است بلکه باید آحاد شهروندان را نیز در تصمیمات به صورت موثر و واقعی دخالت داد.

بخشنده امنیه، توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را یک ضرورت دانست و بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و استعدادها در راستای توسعه شاخص‌های مطلوب در این حوزه تأکید کرد.

وی، حرکت به سمت شهر هوشمند را یکی از اولویت‌های خود در دوره مدیریت شهری ذکر و تصریح کرد: با ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش بنیان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شهرداری‌های مختلف می‌توانیم شاهد توسعه این عرصه به ویژه در کاشان باشیم.

شهردار کاشان، اعطای تسهیلات با نرخ 11 درصد را برای گسترش این ظرفیت متذکر و بهره‌گیری از تجربیات و امکانات شهرداری اصفهان را در زمینه پایش برای کاشان یادآور شد.

بخشنده امنیه، با تأکید بر لزوم کار جهادی و نگاه عادلانه در توزیع خدمات و امکانات، به اقدامات انجام شده در نقاطی نظیر کوی حسین‌پور در روزها و هفته‌های گذشته اشاره کرد و استمرار آن را یک ضرورت جدی دانست.

وی، با اذعان بر چالش‌های منطقه در زمینه مدیریت بحران، از معطل ماندن طرح‌های این حوزه نظیر طرح جامع پدافند غیرعامل کاشان انتقاد کرد و بی‌توجهی به چنین الزامات پیشگیرانه‌ای را عامل وقوع خطرات و بحران‌های جبران‌ناپذیر برای شهر و منطقه دانست.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *